Jdi na obsah Jdi na menu
 


Čtěte pozorně 20 pádných důvodů, proč záčít běhat:

18. 10. 2007

  

Obrazek1.  Schopnost rychle utíkat umožnila našim předkům aby se vyčlenili z živočišné říše. Mít rychlé, hbité nohy bylo na počátku lidského věku otázkou přežití. Jedině díky této schopnosti mohli totiž naši příbuzní z dávných dob pronásledovat kořist tak dlouho, dokud vyčerpáním nepadla, nebo sami uniknout z dosahu dravců.

2. Je to přirozený pohyb. Není potřeba toho moc umět, stačí trocha teorie, abychom se vyhli nesprávným stereotypům a potom uz jen nazout běžecké boty a rozeběhnout se.

3. Umožňuje rychlé pokroky. Pravidelným tréninkem člověk může zlepšit svůj styl a běhat efektivněji.

4. Je nejlevnějším sportem bez nároků na speciální vybavení. Postačí jen kvalitní běžecké boty. Na těch opravdu nešetřete.

Obrazek5. Nezná věková omezení. Nikdy nejste natolik staří, abyste nemohli začít pravidelně běhat. Běhat můžete prakticky v jakémkoli věku, jediným pravidlem je nepřepínat síly.

6. Běhat se dá vždy. Překážky neexistují, běhat můžete za slunečního počasí, deště, zimy... samozřejmě s potřebným vybavením 

7. Běhat se dá všude. Pláž je stejně vhodná jako hluboké lesy, park či městské ulice.Nezapomeňte si však podle povrchu, na němž běháte, vybrat sportovní obuv.

8. Nezabere příliš času. Vše záleží jen na vás, můžete běhat ráno, přes den, večer. Běháte, když máte čas a jak dlouho máte čas.Obrazek

9. Je to nejúčinnější kardiovaskulární trénink.

10. Přináší rychlé výsledky. Už během několika málo měsíců lze zlepšit tělesnou kondici. Poznáte to okamžitě při fyzických aktivitách, například při výstupu do schodů..

11.Neriskujete vážnější zranění. Můžete zakopnout, odřít si koleno, možná podvrtnout kotník. Pokud běžíte v bezpečném terénu a v kvalitní obuvi, víc nepříjemností by hrozit nemělo...samozřejmě je potřeba dát pozor na všechny vaše zdravotní problémy a nepřepínat se.

12.Reguluje krevní tlak.pokud máte zvýšený krevní tlak, je pravý čas začít s běháním. Samozřejmě postupně a podle správných tréninkových pravidel.

13.Snižuje tepovou frekvenci. Pravidelným běháním se srdce postupně naučí fyzickou zátěž lépe zvládat, tep se zpomalí. 

14.Zvyšuje vitální kapacitu plic. Díky aktivnímu pohybu pořádně provětráte plíce; pravidelná zátěž výrazně vylepší objem vdechu.

15.Snižuje hladinu cholesterolu. Během se daří snižovat hladinu špatného cholesterolu v těle; cévy jsou v lepší kondici a riziko kardiovaskulárních onemocnění se rapidně snižuje.

16.  Budete obratnější. Hrajete fotbal? Basketbal? Lyžujete? Jezdíte na snowboardu? Počase poznáte že jste ve všech sportech obratnější než dřív

17.Zlepšuje kondici. Platí tu přímá úměra – čím víc běháte, tím lépe se cítíte.

18. Rozvíjí svaly dolních končetin. Svaly nohou jsou nejvíce zatěžované partie těla; neexistuje lepší a přirozenější způsob k jejich posílení.

19. Rozvíjí svaly paží. I když to tak na první pohled možná nevypadá, systematické pumpování rukou při běhu se projevuje zpevněním jejich svalů. Samozřejmě při správném běhu!

20.Rozvíjí svalstvo trupu. Svalový aparát se však nerozvíjí rovnoměrně, proto je dobré kondiční běh doplnit kompenzačními, strečinkovými a posilovacími cviky.

  

Obrazek